1.Čo si o sexe myslí Boh?

19.08.2020

Stojíš v rade v samoške, dúfajúc, že predavačke to pôjde rýchlejšie a v tom dostaneš chuť na žuvačku. Ako sa načahuješ za Orbitkami, do oka ti padne upútavka v bulvári: "Orgie držia moje manželstvo pri živote." Vedľa toho ďalšia reklama v ženskom magazíne: "Sedem spôsobov, ako zviesť svojho muža." Očami preskenuješ regále s časopismi. Každý časopis na teba vykrikuje to isté. Tie hlasy chceš umlčať a tak začneš študovať zeleninu vo svojom nákupnom košíku. Chcela si iba žuvačku, no zdá sa, že ti dali žuť viac, než si chcela. Kým rozjímaš nad brokolicou, modlíš sa: Bože, ja viem, že orgie sú zlé, ale čo ak chce žena zviesť svojho muža? Kde sú v sexe hranice? Čo je správne? Čo nie je? Môžem byť bohabojná i zmyselná zároveň? Želala by som si vedieť, čo si ty Bože myslíš o sexe.

Ak sa cítíš zmätená, keď príde reč o sexe, tak nie si sama. Väčšina žien neporozumela Božiemu pohľadu na vec. Sú si neisté, lebo Jeho hlas sa stráca v disharmónii ostatných hlučných názorov. No je čas umlčať ten krik v temnotách a počúvať Hlas toho, ktorý šepká pravdu vo svetle. Čo vraví?

"Daroval som sex pre pôžitok"

Verili by ste tomu, že Písmo hovorí o pôžitku zo sexu viacej, než o "plodnosti" či o tom, ako byť jedno? Boh venoval celú jednu knihu, Pieseň Šalamúnovu, téme pôžitku z milovania v manželstve. Aj iné pasáže hovoria o radosti z manželskej lásky. Vypočuj si Boží hlas:

"Pi z vlastnej studne môj synu, buď verný svojej manželke. Nech ti je mužstvo požehnaním, raduj sa v žene svojej mladosti. Nech ťa uspokojí jej šarm a nežné objatia. Vždy sa kochaj v jej láske." Príslovia 5:15,18,19

A toto je naša obľúbená parafráza tohoto verša: "Nech ťa vaša láska a sexuálne objatia tvojej ženy neustále opíjajú rozkošou. Vždy si užívaj extázu jej lásky."

Bolo by ťažké nájsť silnejšie slová, ako rozkoš a extáza. Toto sú Božie slová, je to Jeho hlas pre teba: Užívaj si manžela, rozdávaj sa mu, prijímaj od neho. Maj potešenie v erotických pocitoch sexuálnej lásky.

"Daroval som sex pre ochranu pred pokušením"

Dar sexuality môže byť použitý ako mocná zbraň pre dobro i zlo. Aby sme si boli istí, že Jeho dar nám bol daný na dobré - na plodenie detí, na unikátne spoznanie sa, pre intímnu jednotu, rozkoš a útechu - Boh zabalil svoj dar do zväzku manželstva. Príslovia varujú mladých mužov pred pokušeniami sexuálnej žiadosti a povzbudzujú ich "piť vodu z vlastnej cisterny, čerstvú vodu z vlastnej studne" prísl.5:15. Nasledujúca pasáž jasne vyjadruje, že sex v manželstve je zábranou pokušeniu.

"Ale pre nemorálnosti, nech každý muž má svoju ženu a nech každá žena má svojho vlastného muža. ... Neodopierajte si jeden druhému, jedine po vzájomnom súhlase, na určitý čas sa odovzdať modlitbám, a potom sa znovu zíďte, aby vás satan nepokúšal pre nedostatok sebaovládania." 1Kor.7:2,5

"Daroval som sex pre poznanie"

V Genesis 4:1 čítame, "A Adam poznal (mal s ňou intímny styk) Evu svoju ženu a ona počala i porodila Kaina." Hebrejské slovo pre "sexuálny styk" je slovo "spoznať." Prostredníctvom Božieho daru sexu prijímajú manžel i manželka intímne poznanie jeden druhého, aké nemajú s nikým iným. Toto poznanie prináša hĺbku do ich vzťahu. Mike Mason to nádherne vyjadruje vo svojej knihe "Tajomstvo manželstva":

"V dotyku osoby opačného pohlavia v tom najtajnejšom bode jej či jeho tela, so svojou najskrytejšou časťou, sa deje niečo, čo prevyšuje dotyk, prevyšuej i telo samotné, preniká až do miesta ducha, na miesto kde sa odohráva v telenie novej duše."

"Daroval som sex pre útechu"

Časťou Božieho plánu pre sex je priniesť útechu. Pozrime sa do 2.Samuelovej, kde umiera Dávidov a Bétšebin syn. Počas trúchlenia, "Dávid potešil svoju manželku, vošiel k nej a ležal s ňou. Ona počala syna o on mu dal meno Šalamún." (12:24). Také milovanie je bohaté v súcite a láske... nečudo, že prináša útechu.

Ginny sa s nami podelila s týmto dojímavým príbehom: Môj manžel sedel vo fotelke ako kôpka nešťastia, veľmi sklamaný. Zradil ho priateľ. "Zlatko vyzleč si košeľu a ľahni si na posteľ. Prinesiem horúci olej a vymasírujem ti to napätie zo svalov." Ako som mu masírovala chrbát a plecia, cítila som ako sa to napätie z neho vyparuje. Vyzliekla som zbytok jeho oblečenia a pomasírovala mu celé telo. A potom som ho potešila svojou láskou. Nebolo to to najzmyselnejšie milovanie, ale bolo to poskytnutie útechy. Zhlboka si povzdychol a zaspal. A ja som cítila veľkú radosť, že som bola schopná toľkej lásky. Milovanie potešuje, lebo uvoľňuje napätie. Masáž chrbta je dobrá pre strnulé telo, no sexuálne uvoľnenie je ešte lepšie. Boh je dômyselný vo svojom stvorení. Svojim milovaním môžeme stvoriť život, zažiť intimitu jedného tela, a hlbokého poznania, tešiť sa z pôžitku a dokonca navzájom jeden druhého potešovať v čase stresov či smútku.

Počúvaj Boží hlas:

Svet znesvätil Boží nádherný dar sexu. Čo On stvoril čistým, to svet rozožral. Čo stvoril svätým, to svet spravil vulgárnym. To čo robí svet je zlé, ale manželka robí rovnako zle, ak dovolí znesväteniu sveta, aby jej bránilo prijať Boží prekrásny zámer. Boh túži, aby muž a žena boli nahí a bez hanby, oslavujúc v dávaní i prijímaní znamenitého pôžitku a tešiť sa z intímnej jednoty, ktorú sex prináša.

Kdekoľvek si dnes, buď si istá že Boh je Ten, ktorý vie. Túži ti ukázať, že Jeho dar môže byť erotický, naplňujúci, slobodný a nádherný. Ale k tomu, aby si si mohla užívať sexuálny vzťah vo svojom manželstve, musíš vyhodiť mentálne nálepky, ktoré nesú akékoľvek posolstvo v rozpore s Božím hlasom. Náš milostivý Boh k tebe bude hovoriť. Túži ti pomôcť. A ak Ho požiadaš, On oslobodí svoj nádherný dar v tvojom živote a učiní všetko nové.

Bože, rozhodujem sa zatvárať uši pred hlasom sveta a počúvať Teba. Dôverujem, že ma uzdravíš tam, kde treba, že ma vyučís tam, kde nemám múdrosť a budeš ma viesť, keď budem hladať intimitu so svojim manželom. Odovzdávam sa Ti a prosím Ťa, aby si obnovil Svoj nádherny dar sexu v mojom živote. Amen

Preložila Michaela Krajčovičová misaminokrajcovic@yahoo.com   Intimite Issues by Linda Dillow a Lorraine Pintus.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky