8. Ako prekonám vinu zo sexuálneho hriechu z minulosti?

08.08.2020

Aká ohromná je naša potreba očistenia - ten druh hlbokého, presakujúceho očistenia, ktoré vniká do všetkých štrbín našej duše, vďaka ktorému dokážeme povedať: "Som čistá."

Strkáme bolestivé spomienky do pivníc našeho srdca, medzi pavúky a ich pavučiny. Tam ostávajú, zakryté tmou, zamknuté, medzi uzavretými múrmi. Roky bežia. Zápach hniloby začína zaváňať z pivnice, preniká do celého domu, a ovplyvňuje nás i náš manželský vzťah. Sprej proti zápachu ani vonné sviečky problém nevyriešia. Či sa to zdá možné, či nie, musíme odkryť, čo je už roky pochované. Boh čaká, je horlivý pomôcť, ale pivničné dvere musíme otvoriť my, a skryté veci vyniesť z tmy na Jeho svetlo.

Ja (Lorraine) som akurát dokončila načrtnutie tejto kapitoly a dopisovala prvý odstavec, keď mi zazvonil telefón. Domnievala som sa, že to bude iste Linda, o koľkej sa sem chystá, aby sme predebatovali sekciu knihy, na ktorej sme obe pracovali. No miesto Lindy to bola Chris, moja dlhoročná priateľka, a prechádzková partnerka, ktorá mi celá nadšená volala, že našla v zľave niečo famózne. "To je paráda Chris. Tá mangová blúza fantasticky ti pôjde fantasticky k vlasom. Ale počuj, teraz nestíham. Rýchlo a zbesilo pracujem na veľmi dôležitej kapitole knihy." "A o čom je?" "O tom, ako prekonať sexuálny hriech z minulosti." "Tuším s tým asi problém nemám. Ale ako zistím, či ho mám?"

Christine a ja sme sa stretli na konferencii spisovateľov ešte pred rokmi a odvtedy sa máme veľmi rady. Zhovárali sme sa o všetkých možných témach pod slnkom, okrem sexu. Viem, že vyrastala v striktnej kresťanskej rodine. Poznala som jej muža Stewarta, no o jej sexuálnej minulosti som nevedela nič. A tak som sa ju spýtala prvú otázku z môjho dotazníka na "indikovanie vín": Veríš tomu, že sex s tvojim mužom môže byť vzrušujúci a úžasný, ale nedovolíš si užívať si ho, lebo sa cítiš vinná z niečoho čo si urobila v minulosti? Podľa prudkého výdychu na opačnej strane šnúry som vedela, že zaznela správna otázka. A tak som sa spýtala aj ostatné:

- Cítila si hanbu pred svojou rodinou, keď si kráčala v bielych svadobných šatách pred oltár?

- Bola vaša prvá noc po svadbe sklamaním, pretože ste už poznali príliš dobre?

- Cítiš niekedy na seba hnev, alebo na svojho manžela za to, že ste skompromitovali vaše sexuálne hranice?

- Fantazíruješ o iných mužoch, keď sa miluješ so svojim mužom a cítiš výčitky, za to, že to čo sa deje v tvojej hlave je vzrušujúcejšie, než čo sa odohráva v posteli?

- Cítiš sa niekedy neúplná, pretože si dala časť samej seba mužom prostredníctvom sexuálneho styku, či intímnych dotykov?

- Myslíš, že sex sa preceňuje? Že by sa ti dobre vodilo i bez neho?

Christine bola ticho. A potom so slzami priznala, "Lorraine, každý jeden z tvojich popisov je o mne." "Ženská, obúvaj si svoje vychádzkové boty a užaj mašíruj ku mne! Toto musíme premodliť." Vysvetlila som jej, že očistenie je podobné, ako sprcha. Najskôr sa zbavíme toho starého, vyzlečieme zo seba špinavé šaty. Potom vkročíme pod vodu a dovolíme Božiemu odpusteniu prúdiť skrze nás a vymyť z nás minulosť, nech stečie odtokom. Nakoniec sa oblečieme do čistučkého oblečenia, čo Biblia nazýva oblečením si spravodlivosti Kristovej (2.Kor. 5:21, Gal.3:27)

"Zbavovanie sa toho starého je obyčajne tá najťažšia časť očisťovacieho procesu", vravím jej "ale všetci si tým musíme prejsť. Možno si myslíš, že si jediná Christine, ale väčšina kresťanských žien má sexuálnu minulosť, s ktorou sa musí popasovať. Len buď k Bohu úprimná. Priznaj Mu všetko, čo si urobila - veď On to už aj tak vie. Povedz Mu, ako si schybila a svoj hriech oľutovala. Počas tejto prechádzky som tu síce s tebou, ale to neni také podstatné, ako to, že je tu Boh. Povedz to Jemu. Ok?" Christine prikývla. Ako nám štrk ryndžal pod nohami, vyznáva svoje srdce Bohu.

"Otče, najskôr Ťa prosím, aby si mi odpustil, že som Bretovi dovolila, aby sa ma dotýkal, kde nemal. Vedela som, že je to zlé, ale tak som ho mala rada a tiež nemôžem povedať, že by sa mi nepáčilo, čo robil. Stále mi je to ľúto. Mala som ho zastaviť. A prosím Ťa odpusť mi aj to, že som dovolila Craigovi, aby sa ma dotýkal rovnakým spôsobom. Prečo som mu to dovolila? Veď sa mi ani až tak nepáčil. Ó a ešte som si spomenula na Richarda z výšky. Bol taký očarujúca a ja som mu dovolila zájsť ďalej, než som mala."

Ako Christine hovorila, potichu som sa modlila, aby jej Boh ukázal všetky pivničné spomienky, že by jej posvietil do každého kúta. Odrazu zmĺkla, keď myslela na svojho muža, Stewarta. Slzy zmáčali jej Nikei. "Bože odpusť mi, že som sa to neudržala so Stewartom ešte skôr, než sme sa vzali. Chcela som počkať. Snažila som sa počkať. Prečo na mňa tak tlačil? Prečo nerešpektoval moje prianie? Strašne som sa hnevala. Dodnes sa hnevám!"

Sadli sme si oddýchnuť. Christine sedela na kameni, rukami si zakrývala tvár a plakala. Niekde v temnote jej spomienok jej zasvietilo svetlo a ona uvidela vplyv, aké mali jej sexuálne rozhodnutia na manželstvo. "Ó Bože, čo som to len urobila? Roky som žila ako oddelená osoba. Vedela som že bolo zlé, že som so Stewartom zlyhala, a hoci sme telesne spolu, zadržiavam v sebe niečo emocionálne a duchovné. Som už 15 rokov vydatá, ale nikdy som sa úplne neoddala mužovi. Bože, to preto je náš sexuálny život taký prašivý?"

Zrazu Christine dávali zmysel mnohé jej rozhodnutia, ako oddelený bankový účet, jej oddelená pracovná identita, prečo mala potrebu súperiť so svojim manželom, než by mu mala oddať. Hnev, ktorý voči nemu cítila, a voči sebe, spôsobil, že bola medzi nimi priepasť. "Celé tie roky som obviňovala Stearda, za to že máme vo vzťahu tak málo intimity, ale dnes vidím, že obviňovať mám seba. Odpusť mi Bože," plakala.

Objala som svoju priateľku a plakala spolu s ňou. Prešlo nami teplo, ako jesenné slniečko vykuklo spoza mrakov. Zalialo nás svetlo a milosť Božia bola všade navôkol. Trpké Christinine slzy sa stali slzami očistenia, ako Božie odpustenia ňou prúdilo.

O niekoľko minút ostala úplne ticho. "Si v poriadku?" spýtala som sa. Zodvihla hlavu, vyzerajúc ako kôpka nešťastia so svojou rozmazanou maskarou po tvári. Najskôr si vzdychla, a potom sa usmiala, žiarivým úsmevom, takým, akým žiarime, keď sa nás dotkne Boh.

Zodvihla som palicu. "Vidíš túto palicu? Zapichneme ju sem, k tejto skale, ako pamätník, že si prijala Božie odpustenie. Ak by si niekedy pochybovala o tom, čo sa dnes stalo, ak sa ti vráti nejaká stará spomienka a chcela by ťa komandovať, pomysli na túto palicu a povedz spomienke, "Je mi odpustené!!!" Poriadne som palicu zastrčila do zeme. Skoro celá sa ulomila. Smiali sme sa nad snahou vyrobiť solídnu duchovnú analógiu s klackom dreva. Nevadí, palica bola sice už krátka, no aj tak dobre poslúžila, ako trvalá pripomienka dňa, keď Boh Christinu vyhlásil za čistú!

Na ceste domov jej hovorím, "Chris, Boh ti odpustil, ale ty by si mala ešte odpustiť Stewovi." "Viem." "Prosím ťa, daj mi vedieť, keď to urobíš. A nečakaj s tým príliš dlho." "Nebudem," sľúbila a potom dodala. "Lorraine, to čo sa dnes stalo, bol zázrak, že?" "Hej, taký druh zázraku, ktorý chce Boh robiť každý deň pre každú ženu."

Odpustenie je tu pre oboch

Pravdepodobne, keď čítaš o Christininých sexuálnych hriechoch, myslíš si, Ona ani nevie, čo je to poriadna vina. Keď si pomyslím, čo som urobila ja, je mi zo seba zle. Musela by som prejsť desať kilometrov, aby som vymenovala všetkých mužov, s ktorými som bola." Alebo možno máš "čistú" sexuálnu históriu a prejsť by si musela len sto metrov, ale v hĺbke svojho srdca vieš, že ho máš plné zlých postojov. Kdekoľvek sa nachádzaš, čokoľvek si urobila, Boh túži vystrieť Svoju milosť až ku tebe. Kráľ Dávid, ktorý spáchal cudzoložstvo a vraždu, povedal toto:

Súď ma, Hospodine, lebo som žil bezúhonne a dúfal som pevne v Hospodina. Skúmaj ma, Hospodine, a skúšaj, ohňom mi prepáľ ľadviny a srdce! Tvoje milosrdenstvo mám stále pred očami, žijem podľa tvojej pravdy. Žalm 26:1-3

Je to úžasné prehlásenie! Akoby mohol Dávid povedať, že žil bezúhonný život, keď spáchal cudzoložstvo s Betšebou a potom dal zabiť jej muža? Dávidov život demonštruje to, že bez ohľadu na to, ako sme to v minulosti pobabrali, Boh je schopný nás nazvať bezúhonnými (čistými).

Chcela by si o sebe povedať, "Som bezúhonná? Som bez viny." Smieš. Ako?

Pusti to staré

Prvým krokom očisťovacieho procesu, je opustiť staré. Znamená to zbaviť sa každej skazenej myšlienky, každej nečistej spomienky, či nemorálneho skutku. Ak si ešte nikdy neodovzdala svoju sexuálnu minulosť Bohu, nikdy si nevyznala svoju ľútosť nad intímnosťami či stykmi mimo manželstva, tak ťa povzbudzujeme, aby si to urobila teraz.

Môžem sa stať znovu pannou?

Raz za nami prišla mladá žena a pýta sa, "Mala som sex so štyrmi rôznymi mužmi. Teraz, keď som už prešla očisťovacím procesom a Boh mi odpustil moju minulosť, je možné, aby som znovu bola pannou?"

Slovo panna znamená "čistá". Aj keď žena už darovala svoje panenstvo, môže sa stať čistou vo svojich myšlienkach, postojoch, v obliekaní, správaní a v tom, ako sa chová k mužom. Krv Ježiša Krista nás očisťuje a činí nás bielymi ako sneh. Taká žena sa môže stať pannou po každej stránke, okrem tej "technickej".

Možno si myslíš, Je vôbec potrebné prechádzať cez tento očisťovací proces, keď už nemám žiadny fyzický kontakt so svojim bývalým milencom? Áno. Keďže iné hriechy sú spáchané "mimo tela", ale sexuálny hriech je spáchaný v tele, čo ťa robí "jedno" s ďalšou osobou fyzicky, psychicky a duchovne (1.Kor. 6:15- 18). Každý človek, ktorému si sa "oddala", má kus z teba. Fyzicky sa možno oddelíš od tohoto človeka, no emocionálne a duchovné väzby tam stále sú. To môže vysvetľovať, prečo sa niekedy cítiš neúplná, alebo zápasíš s nechcenými snami a túžbami.

Odstránenie týchto väzieb nie je komplikované. Potrebuješ jednoducho priniesť svoju situáciu pred Boha, povedať Mu, ako ti je ľúto, požiadať Ho o odpustenie preťať povrazy, ktoré ťa viažu k minulosti. Je dôležité pomenovať každého človeka a každý skutok pred Pánom, aby ťa mohol očistiť raz a navždy. Ako Christine, aj ty vylej svoje srdce pred Bohom. Môžeš to urobiť sama s Bohom, alebo požiadať dôvernú priateľku, aby prešla týmto procesom s tebou. Modli sa svojimi slovami. Táto modlitba ťa môže inšpirovať:

Drahý nebeský Otče

Viem, že to bolo voči tebe hriešne a neúctivé, keď som sa chovala nemorálne s ...... Viem, že týmto sexuálnym aktom, som spojila svojho ducha s duchom ............ Prosím Ťa o odpustenie a o zlomenie tohoto duchovného zväzku s .......... a daj mi duchovnú slobodu a prosím navráť mi späť môjho ducha. Prosím, aby krv Ježiša Krista očistila môjho ducha, ako sa bude navracať ku mne. Modlím sa, aby dvere sexuálnych myšlienok a skutkov s .................... boli navždy očistené. Otče, prosím utvor ma znova úplnou. Toto sa modlím vierou skrze moc mena Ježiš. Amen

Rozťatie zväzkov s bývalými milencami, je ako odstrániť najväčšie krabice z pivnice. Raz, keď si ich dala Bohu, požiadaj Ho, aby ti odhalil každý skrytý hriech, ktorý by Ho mohol zarmucovať. Ježiš hovorí,

"Lebo čokoľvek je skryté, musí sa odkryť a všetko, čo je tajné, má sa vyniesť na svetlo." Marek 4:22.

Ako sa modlí Dávid i Jób:

Preskúmaj ma Bože, poznaj moje myšlienky a poznaj či je vo mne cesta zlá. Žalm 139:23,24

Dĺžka odstraňovania starých vecí záleží od množstva smetí v pivnici. Daj Bohu čas, nech môže pracovať. Ak budeš pripravená, keď bude pivnica prázda a všetky staré veci v Božej ruke, prejdi k ďalšiemu kroku a okúp sa v Božom odpustení.

Príjmy nové

Keď si pustila staré, musíš prijať nové. Prijímanie sa môže jednoduchšie, než opúšťanie, ale pre mnohé o tak nie je. Prečo? Lebo si myslíme, že si Božie dary nezaslúžime. My spáchame hriech, ale Boh platí cenu. My to spackáme a potom čakáme, že to Boh dá do poriadku. Roky čakáme, kým Mu konečne povieme prepáč, a On okamžite odpúšťa. Neznie to všetko fér, však? No Božia láska k nám je nepodmienečná. I keď zlyháme, On stále dáva, miluje a vystiera sa k nám. Nič Ho nezarmucuje viac, než keď odmietame Jeho lásku. Nič sa mu nepáči viac, než keď príjmeme Jeho milosť. Takže hoci úplne nezaslúžene, no musíme prijať, čo ponúka.

Malomocný muž kľačal pred Ježišom, "Pane, ak chceš, môžeš ma očistiť." (Mat. 8:2) Ježiš sa ho dotklo a povedal, "Chcem, buď čistý."

Starozákonní kňazi sa zvykli ponoriť do veľkej nádrže vody, ktorú volali "more" , po tom, ako obetovali svoje obete(1.Kráľ.7:23). Predstavte si ich radosť, keď špina sveta, hriechy ľudu boli zmyté. Aký fantastický je to kúpeľ v Božom odpustení a Jeho očisťujúcej moci.

I ty môžeš skočiť priamo do Jeho odpustenia. Príjmi Jeho odpustenie. Dovoľ, aby ťa obmyla Jeho milosť. On ti odpustil. Preto si dovoľ odpustiť aj sama sebe. Dovoľ prúdiť Jeho láske v tvojom vnútri.

Časťou nového, je zaodieť sa do novučkých šiat, ktoré Boh pre teba pripravil. Keď sa po kúpeli natreš telovým mliekom, navoniaš, tak si potom oblečieš čisté šaty.

"Nech vám poviem, ako ma Boh učinil šťastným! Pretože ma odial do rúcha spásy, obliekol mi plášť spravodlivosti." Izaiáš 61:10

Opustila si staré a prijala si nové. Navonok možno nebudeš vyzerať inak, ale v tvojom vnútri je to veľmi zmenené. Boh túži, aby to tvoje "nové" bolo transformované do obnovenej lásky a túžby po tvojom manželovi. Želá si, aby si získala Jeho uhol pohľadu o dare sexu v tvojej mysli, srdci a tele. Chce, aby si bola slobodná. Slobodná pre zmyselnosť, do ktorej ťa stvoril. Slobodná s radosťou dávať i prijímať sexuálnu lásku v tvojom manželstve.

Aký je pocit odpustenia?

Odpustenie nie je pocit. Je to fakt. Buď je ti odpustené, alebo nie. Ak si vyznala svoje hriechy, prijala Jeho odpustenie a odpustila ostatným, tak máš odpustené, bez ohľadu na to, čo cítíš. Ale čo ak nevidíš žiadny dôkaz vo svojom živote, že by sa niečo stalo? Znamená, že nemáš odpustené? Niekedy Boh uzdravuje okamžite. U Christine, to bolo, akoby jej niekto strhol závoj z očí. Zrazu videla veci inak a mala novú túžbu vidieť intimitu tak, ako ju vidí Boh. V nasledujúcich dňoch sa pohla dopredu, odpustila manželovi za to, že ju dotlačil k sexu pred svadbou. A bola ohromená tým, čo sa dialo - milovala sa v jednom týždni viac krát so Stewardom, než pred tým za celý mesiac.

Bolo by úžasné, ak by ženy videli okamžité zmeny, ale to nie je o tom. Niekedy Boh uzdravuje postupne. Žena takto uzdravená si môže myslieť, Som rada, že som vyznala svoje hriechy a bolo mi odpustené, ale nie som si istá, že sa stala nejaká zmena, pretože sa vôbec necítim inak. V nasledujúcich dňoch môže dokonca mať staré myšlienky. Ale ak bude počúvať svojim srdcom, uvedomí si, že niečo JE predsa len iné. Popri starých myšlienkach vyskočí jedna nová, Je ti odpustené. Vierou musí táto žena prijať nový hlas a odmietnuť starý. Ako Izaiáš 43:18-19 hovorí,

"Zabudni na predošlé veci, nezotrvávaj v minulosti. Pozri, činím novú vec! Pravé pučí, nevnímaš to?"

Po každé, keď uverí v nové a odmietne staré, rastie do toho, čo má Boh pre ňu pripravené. Je to ako keď stará pani vyhrá milión v lotérii. V okamihu je z nej boháčka. Ale až potom, keď skutočne začala používať každý deň svoje peniaze, mohla povedať, "Som bohatá žena".

Akokoľvek ťa Boh uzdravuje, okamžite či postupne, dôveruj Mu. Tvoj uzdravovací proces už začal. Božia bohatá milosť ťa učinila bohatou ženou! A On túži, aby si začala míňať svoje sexuálne bohatstvo so svojim manželom. Tak, ako to Boh nádherne povedal milencom v piesni Šalamúnovej: "Jedzte priatelia, pite plnými dúškami. Ó milenci." (5:1)

Preložila Michaela Krajčovičová misaminokrajcovic@yahoo.com   Intimite Issues by Linda Dillow a Lorraine Pintus.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky