3. Ako prehodím sexuálnu "výhybku"?

16.08.2020

Mnoho žien je prekvapených, ak im vravíme, že najdôležitejším sexuálnym orgánom je mozog. Myseľ je centrála príkazov pre sexuálne pocity. Podľa dr. Douglasa Rosenau, kresťanského teológa a sexuálneho poradcu: "Sex je 80% predstavivosť a 20% trenie." Naše myšlienky majú vplyv na to kým sme, čo robíme a v konečnom dôsledku i na to, kým sa staneme - parafráza Príslovia 23:7 je "Ako žena myslí v sebe, tým sa aj stane." Ako premýšľaš o sebe, ako o milenke? Niektoré manželky vidia samy seba jak zbožné tak zmyselné, iné sa zas vidia ako ošarpané handry na riad, chabé a vyžmýchané bez nadšenia pre milovanie. Po rozhovoroch so ženami na túto tému, sme zistili, že ženy zväčša nepoužívajú svoju myseľ na obohacovanie a zlepšovanie sexuálneho vzťahu so svojim manželom. Avšak aj po rokoch manželstva môžeš byť inovatívna a kreatívna. To je všetko o tom, ako premýšľaš. Čím viac sexuálnych myšlienok máš o svojom manželovi, tým je milovanie väčším pôžitkom.

Mysli na svoju myseľ

Väčšine z nás si oveľa lepšie vedie v ovládaní svojho tela, ako v ovládaní mysle. Dovoľujeme tisícom myšlienok, aby nám neobmedzene šliapali po hlave. Tie v nás potom generujú chaos a nespočetné emócie. Ale tak by to nemalo byť, hovorí Boh. Daroval nám myseľ s tým, že očakáva našu kontrolu nad ňou. Rovnako ako matka prstom upozorňuje svoje deti, kam môžu a kam nemôžu ísť, Boh chce, aby sme určité myšlienky živili a iné zase odmietali. 2.Kor. 10:5 vraví,

"Ničíme špekulácie a každú namyslenú vec, ktorá sa stavia nad poznanie Boha, a každú myšlienku zajímame do poslušnosti Krista."

Tento verš parafrázujeme, ako "Nedovoľ nesprávnym myšlienkam tróniť v tvojej mysli. Šmar ich dole z ich nadutej pozície, rovno do koša a spáľ ich. Naopak dobré myšlienky pochytaj lasom a vtiahni ich dnu. Vystískaj ich a adoptuj si ich." Podľa týchto veršov sa musíme neustále rozhodovať o tom, ktoré myšlienky nám budú vládnuť. Naše skúsenosti z minulosti veľmi ovplyvňujú spôsob našeho myslenia. Všimnime si odlišné spôsoby premýšľania troch rôznych žien:

"Sex ma príliš nezaujíma. Zdá sa mi to moc svetské a telesné. Nechcem byť ako tie chlípne, nadržané, nemorálne ženy z filmov. Viem, že môj muž sex potrebuje, takže to beriem ako svoju povinnosť. Ale bola by som šťastná, ak by sex nebol zrovna stredobodom našeho záujmu v manželstve."

"Zo sexu nie som úplne nadšená, u mňa je to taká nemastná neslaná záležitosť. Vždy je to o tom istom, a asi to tak bude do konca našeho manželstva."

"Uvedomila som si slobodu a intenzívny pôžitok, ktorý vložil Boh medzi muža a ženu. Som pripravená byť pre svojho muža zmyselnou!"

Ak sa rátaš medzi prvú a druhú ženu, jednoznačne potrebuješ zmeniť zmýšľanie. Rim. 12:2 hovorí,

"Nepripodobňujte sa tomuto svetu, ale premieňajte sa obnovením svojej mysle."

Slovo premena je gréckym slovom metamorfóza - a to je totálna zmena zvnútra navonok.

Ako nechať kvety rásť?

Aby sme lepšie porozumeli transformácii mysle, predstavme si ju, ako kvetinový záhon. Keď si sa narodila, bol prázdny, no ako si rástla, boli zasiate rôzne semená. Z niektorých vyrástli utešené ľalie, povznášajúce nápady, ktoré ak boli dobre živené vyrástli do voňavých myšlienok. Z iných zas vyrástol pichľavý bodľač - vyčerpávajúce klamstvá, okrádajúce krásne kvety o ich živiny. Ak tie zlé neboli vytrhané aj s koreňom, ovládli celú sekciu v tvojej mysli. Preskúmaj si svoj kvetinový záhon, vzťahujúci sa na tvoju sexualitu. Rastú tam prekrásne ruže? Alebo je to miesto neporiadku, plného prerasteného brečtanu a pichľavých ostružín? Svoju myseľ meníme rovnakým spôsobom, ako meníme svoje záhrady. Najskôr vyplejeme každučkú burinu zlej myšlienky a potom zasadíme kvety Božej perspektívy, vďaka ktorým bude naša záhrada pompézna a kvitnúca. Pre niektorých to môže byť krátky proces, pre iných za môže trvať dlhšie. Poďme sa pozrieť krok po kroku podľa Rim 12:2.

1. Vytrhaj korene "Neprirovnávajte sa k tomuto svetu", znamená vytrhať klamstvá, nemorálne skutky, či zlé postoje. Rastú v tvojom záhone niektoré, z týchto burín?

Kruté žarty, či hrubé sexuálne komentáre (Ef.4:29 vraví, vyraz tieto pijavice)

Nečisté myšlienky o mužoch (Mat.5:28 navrhuje použiť herbicídy)

Nesväté myšlienky z minulosti (Iz. 43:18-19, okamžite vytrhať)

Sebecké postoje k sexu (Filip.2:3 rovnou čiarou do kontajnera)

Negatívne myšlienky o tvojom sexuálnom vzťahu s manželom (Filip.4:8 dôkladne vysekať záhradnou motykou)

Keď usilovne vytrháš všetku burinu, ostane ti veľký priestor na nasadenie nových krásnych rastlín.

2. Nasaď semienka kvetov "Premeňte sa obnovením svojej mysle." Tu je pár semiačok Písma, ktoré dodajú tvojej záhradke farby a krásu.

"Ako milujúca laň, vznešená srna, nech ťa vždy moje prsia uspokojujú a moja láska vždy rozveseľuje." Prísl. (5:19)

"Jeho slová sú bozkami, bozkáva slovami. Všetko na ňom sa mi ľúbi, vzrušuje ma skrz na skrz." Pieseň Šalam. 5:16

"Patrím môjmu milému a jeho túžba sa nesie po mne." Pies.Šal. 7:10

Vyživuj ich, nech kvitnú

Podobne po tom, ako zasadíš semiačka Slova do svojej mysle, musíš pridávať živiny prostredníctvom memorizácie veršov a rozjímaním nad nimi. Memorizácia Slova zvýši slovník Ducha Svätého v tvojom živote. Nie je to jednoduché, učiť sa verše naspamäť, no k úplnej transformácii je to NEVYHNUTNÉ. Napíš si veršíky na kartičky a často si ich prechádzaj. Nalep si ich na zrkadlo, alebo si ich šuchni pod vankúš a pred spaním si ich prečítaj. Tým vpúšťaš nové korene hlboko do duše. Môžeš niektoré verše použiť ako svoju modlitbu.

Pamätám sa (vraví spisovateľka Linda) na obdobie, keď som sa rozhodovala byť viac expresívnou vo svojom milovaní v skorých rokoch našeho manželstva. Som rada, že som sa učila verše Piesne Šalamúnovej spamäti a rozjímala som nad nimi. Bola som pripravená zaviesť nejaké novoty, no keď sa ma môj manžel spýtal, aby som mu to detailne vysvetlila, čo chcem vlastne robiť, preglgla som, "Do detailu?" A to ako. Aké slová mám použiť? Strašne som to chcela nejako povedať, ale nedalo sa. Vždy keď skúšame niečo prvý krát, je to ťažké. Ale časom je to stále ľahšie. Ako vstúpiť do chladného jazera, je to zo začiatku šok. No každým krokom je voda prijateľnejšia a čoskoro si užívame osviežujúci kúpeľ. Sprav prvý krok, buď expresívna ako milenka. Sprav druhý krok, vyskúšaj novú polohu. Urobte ďalší krok, nájdite si nové miesto na milovanie. A ďalší, dovoľ svojej mysli aby sa kochala na tele svojho muža, ako Šulamita.

Pusti svoju myseľ

Šulamita, príklad zbožnej i zmyselnej ženy, vedela mysľou prehodiť sexuálnu výhybku. Vytvorila si truhlicu pokladov erotických myšlienok vo svojej mysli a tu vidíme, ako ich práve vyťahuje a uvoľňuje. Premýšľa o svojom manželovi Šalamúnovi veľmi sexuálne. Počúvajte tieto krásne slová:

Môj drahý milenec sála zdravím - vitálny a oslnivý! Jeden z milióna. Nie je nik, ako on! Môj zlatý, čistý, nepoškvrnený. S čiernymi havraními kučerami na pleciach. Očami jak holubice, nežné a jasné, ale hlboké, po okrajoch lemované ako studne. Jeho tvár drsná, s bradou s vôňou šalvie, jeho hlas, jeho slová vrúcne a upokojujúce. Jemné svaly vlniace sa pod kožou, ticho a prekrásne. Jeho trup je dielom sochára, pevné a hladké sťa slonovina. Stojac vysoko, ako cedar, mocne, s tuhým koreňom. Drsná hora, plná skál a voňavého dreva. Jeho slová sú bozkami, bozkáva slovami. Všetko na ňom sa mi ľúbi, vzrušuje ma skrz na skrz. To je môj milenec, to je môj muž, drahé sestry Jeruzalemské. Pies.Šal. 5:10-16

Si prekvapená, že Boh vo svojom svätom Slove popisuje obraz ženy, ktorá si predstavuje manželovo nahé telo? (Všimni si dôležité slovo "manželovo" telo, nad ktorým máš premýšľať, nie nad nejakým románom, čo čítaš, či nad scénou z filmu). Boh nám nieleže dáva povolenie rozjímať nad telom svojho manžela, ale nás do toho povzbudzuje. Akokeby vravel "Telo tvojho manžela je mojim umeleckým dielom. Rozmýšľaj nad ním a čuduj sa, ako úžasne som ho stvoril, od hlavy po končeky prstov." Pusti svoju myseľ, keď začne fantazírovať o tvojom mužovi. Takéto zmýšľanie pripraví tvoje srdce i telo na milovanie. Dr.Rosenau, autor knihy "Oslava sexu" vraví, "Naša myseľ, a naša schopnosť premýšľať a predstavovať si, je kľúčovou časťou nás, ako ľudských bytostí. Táto schopnosť tešiť sa z predstavivosti sa môže použiť na zväčšenie radosti v každej oblasti nášho života, vrátane milovania."

Drahá priateľka, naplň svoje truhlice pokladmi spomienok na svojho manžela. Petra hovorí, že strávila jeden celý večer so svojim manželom tak, že si hovorili svoje najobľúbenešie spomienky z milovania. Karla si vždy predstavovala, že milovanie v daždi musí byť úchvatné. A potom miesto fantazírovania, vytiahla svojho muža v noci do záhrady, keď lialo a už mala vlastnú skutočnú predstavu.

Povzbudzujeme ťa, naďalej trhaj burinu a vysádzaj semiačka Božieho Slova.

"Čokoľvek je pravdivé, čokoľvek je vznešené, správne, čisté, čokoľvek je krásne, obdivuhodné, výborné a chválihodné - nad tým premýšľaj." Filip.4:8

Je správne, čisté a sväté počas dňa snívať o tele tvojho manžela.

Je správne, čisté a sväté naučiť tvoje telo prehodiť sexuálnu výhybku.

Je správne, čisté a sväté si spraviť pokladnicu so sexuálnymi spomienkami na svojho manžela.

Preložila Michaela Krajčovičová misaminokrajcovic@yahoo.com   Intimite Issues by Linda Dillow a Lorraine Pintus.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky