7. Ako sa milovať s deťmi neustále pod nohami?

10.08.2020

"Gynekologička mi povedala 6 týždňov po tom, ako sa narodila Kelsey, že už môžme s manželom vrátiť do normálu a začať so sexom", vraví Beth 28 ročná prvorodička. A ja si len v sebe myslím, "Nerobte si srandu. Odkedy sa mi narodila dcéra, už nič nie je normálne. A hlavne nie náš sex."

Od momentu, ako chytila Beth svoje bábätko po prvý krát do rúk, celý jej svet sa zmenil. Páčili sa jej nové nádherné dojmy, ktoré mohla vnímať i napriek vyčerpaniu. No unavenosť a nevyspatosť u Beth zaradili nadšenie pre sex do rovnakej kolonky, kam patrilo aj mopovanie dlážky. Hoci túžila po intimite s manželom, kde mala nájsť extra energiu, aby si to mohla i užívať? Beth sa tešila na deň, keď sa znovu všetko vráti do normálu.

Rovnako ako Beth, mnoho nových mám verí, že sa všetko vráti do normálu, POTOM ako sa mi zahoja rany, POTOM ako sa mi ukľudnia hormóny, POTOM ako prestanem kojiť o 3tej ráno, POTOM keď konečne zhodím tých nadbytočných 10 kíl. Problém však je, že ak raz už má človek deti, tak slovo "naspäť do normálu" je už neadekvátne pomenovanie. Ty si už iná. Tvoj muž je iný. Tvoj domov je zmenený, proste iný je celý váš život.

Podľa prieskumu časopisu Rodičovstvo, 80% rodičov tvrdí, že príchodom detí trpí ich sexuálny vzťah. Želáme si, aby sme sa vedeli krútiť, ako také zázračné ženy, ktoré sa dokážu v momente premeniť zo starostlivej matky na zvodnú milenku, a naopak. Ale keď deti plačú a v tom istom momente manžel túžobne vzdychá, zdá sa to nemožné. V našej novej role matky znie spánok oveľa lepšie, ako sex. Obe sme si tým prešli.

Lorraine

Starostlivosť o dve batoľatá vysiakla zo mňa všetok život. Deti potrebovali neustále nakŕmiť, okúpať, prebaliť... S trojročnou som sa neustále hádala o to, čo si oblečie. Kým som sa s jednou naťahovala, druhá padla zo schodov, jedna spustila krik, druhá rev. A takto to šlo, až kým som o 11stej večer nepadla do postele zničená, prázdna, vyčerpaná... a potom sa ku mne Peter začne túliť.

Raz večer sa ku mne muž znovu prišuchol. Ja som zamrmlala, "Och, jediné čo mi ostalo sú hnilé hrušky." "Čo?"pýta sa. V tom som si spomenula na svoj záväzok spred pár rokov, že tam vždy budem pre neho. A tak som zmenila svoj komentár na "Ale nebude ti vadiť, keď pri tom ani nepohnem?"

Linda

Ja som mala tri deti za tridsaťosem mesiacov, chcela som si zmeniť meno z Linda na Zombi. Jody ma poslal k doktorovi, aby zistil, prečo som taká vyčerpaná. To čo nebolo jasné Jodymu, bolo jasné doktorovi, "Linda, ktokoľvek s troma deťmi v takom veku by mal problém udržať sa pri živote."

Cítila som, že rovnako i moja sexuálna túžba zaspala. Vedela som, že nemôžem náš sexuálny vzťah zmraziť, kým deti vyrastú, a tak som sa modlila,"Pane pomôž mi! Ukáž mi, ako mám svoju myseľ znovu prehodiť, keď som neustále unavená." Začala som si do kalendára značiť M.n.S. každý druhý deň. Keď Jody videl môj kalendár, pýtal sa, čo je to M.n.S. Smial sa keď zistil, že to znamená MYSLI na SEX. Bola to pre mňa efektívna pomôcka na to, aby som náš sexuálny vzťah udržovala v priorite.

Borkyne mýtov

Murphyho zákon hovorí: "Sex spôsobuje malé deti a deti spôsobujú málo sexu." Je pravdou, že roky s malými deťmi môžu byť najťažším obdobím v manželstve. Ale je tu nádej. 20% opýtaných rodičov tvrdí, že ich sexuálny život sa rapídne zlepšil, keď prišli deti. A k tejto skupina sa pridáme i my! Ako sa teda dostaneme do tejto skupiny, aby sme boli výnimkou v Murphyho zákone? Tak, že sex učiníme svojou prioritou.

Dr.Paul Pearsall, autor knihy Úžasný Manželský Sex píše: "Každá časť manželstva, ktorá sa ignoruje, zmizne - obzvlášť sex. Pre väčšinu párov, množstvo potešenia, ktoré prijímajú zo sexu je priamo úmerné pozornosti, ktorú jej venujú." Pravdou je, že ak neučiníme sex prioritou, keď majú naše deti tri či päť rokov, nespravíme ho prioritou ani keď budú mať trinásť či pätnásť.

Connie, mama siedmych detí (Počuli ste? Sedem!) raz povedala na jednom manželskom výlete, "Ak si chceš spraviť sex prioritou, čas si urobíš." Podľa toho, ako žiarila tvár jej manžela, bolo jasné, že nie len že si našla čas, ale že si ho vytvorila.

Terri, mamina štyroch detí, tiež chcela sex mať prioritou, ale bojovala s nedostatočnou energiou. Takto tento problém zvládla:

Ja som ranné vtáča, no môj muž je nočná sova. Kým príde večer ku mne, ja som už tvrdá jak štolverk. Ale ak mám byť úprimná k sebe, dokázala by som si nájsť kúsok energie, zatiaľ čo deti behajú po dome a ja vtedy periem, žehlím či upratujem. Keďže som sa rozhodla učiniť sex prioritou, rozhodla som sa použiť túto energiu a nasmerovať ju na väčšiu prioritu, ako sú domáce práce, a ukázať mužovi môjho života, ako po ňom stále túžim. Nečakám na náladu, proste konám. A v momentoch, keď sa cítim úplne nenadšená do milovania, opakujem si slová Šulamity z Piesne Šalamúnovej 5:16 "Jeho ústa sú sladšie jako med. Áno celý je nádherný. On je môj milenec. Môj priateľ." Často vo mne tieto slová vyvolajú vzrušenie, ale aj keď nie, konám i napriek tomu, pretože viem, aké to je dôležité.

Možno si myslíš, že je to pokrytecké vyjadrovať lásku sexuálne, ak na to vôbec nemám náladu. Gary Chapman, autor knihy Päť jazykov lásky píše,

"Pravdepodobne by bolo dobré rozlíšiť pojem láska ako pocit a láska ako skutok. Ak hovoríš, že máš pocity, ktoré nemáš, to je pokrytecké a taký spôsob komunikácie nie je dobrý na stavanie intímneho vzťahu. Ale ak vyjadríš skutok lásky, ktorý je na to, aby potešil toho druhého, to je jednoducho voľba. Nevyhlasuješ tým, že tento skutok pochádza z hĺbok tvojej duše. Jednoducho sa len rozhoduješ spraviť niečo, pre na jeho osoh."

Terri nám nedávno povedala, že s manželom majú fantastický sexuálny život, čo je podľa nás úžasný výrok ženy, ktorá má 4 deti v 4 rokoch. Terri búra Murphyho mýty a pridáva sa k 20tim % párov ,ktoré vravia, že odkedy majú deti, ich sexuálny život sa iba zlepšuje. Hoci jednoduché to nebolo, no spravila sex prioritou. Si pripravená spraviť taký záväzok? Ak áno, máme pre teba zopár praktických nápadov.

Vytvor si domapečený sex

Ak chceš spraviť sex prioritou, nemusíš si utekať kupovať romantický zájazd na Tahity. S troškou kreativity môžeš spraviť nejaké inovácie u teba doma. Najdôležitejším krokom je zo svojej spálne vytvoriť centrálne riaditeľstvo milovania. (Pozri kap.19, ako vytvoriť pravú spálňovú atmosféru)

1. Daruj svoju spálňu sexu. Spáľňa Lizi a Samuela sa stala ich spoločenským miestom, čo bolo ok, ak vonku zúrila búrka hromov a bleskov a malé deti sa potrebovali schovať. Bolo to milé, keď bola celá rodina pod perinou. No neskôr to už bolo preľudnené. S vedomím, že ktorékoľvek dieťa môže kedykoľvek vliezť do ich postele, podkúrilo ich sexuálnemu životu. Jedno ráno pri raňajkách rodiča oznámili deťom: "Od dnes platia nové pravidlá. Spať v maminej a tatovej posteli môže už iba mama a tato. Bude to naše súkromné miesto, kde sa budeme chodiť rozprávať. Vy máte svoje súkromné miesta v svojich posteliach. Hrať a baviť sa spolu môžeme v ktorejkoľvek časti domu. Okrem našej spálne."

Ak si myslíš, že Liz a Sam išli do extrému a nechceš sa vzdať svojich rodinných večerov v manželskej posteli, tak aspoň tento spoločenský čas obmedz na jeden krát za mesiac. Sprav to, čo je pre vás najprijateľnejšie, ale uisti sa, že deti pochopia, že musia rešpektovať vašu manželskú posteľ, ako niečo posvätné, niečo iba pre vás dvoch.

2. Spálňové randevú. Teraz, keď už je spálňa iba vaša, naplánuj si raz za mesiac takú spálňovú extravaganzu. Večer plánuj aj týždne dopredu, aby si mohla všetko včas pripraviť a tešiť sa na to. A potom manžela vezmi na miesta, kde ešte nikdy nebol.... priamo tam vo vašej spálni. Sprav napríklad vzrušujúcu plážovú atmosféru, s tropickými drinkami a kokosovým olejom. Alebo preprav svojho manžela na nové sexuálne miesto, tým že budete robiť niečo, čo ste ešte nerobili (pozri kap.18 a 19, a inšpiruj sa nápadmi). Cieľom je obohatiť vaše spálňové prostredie a urobiť niečo nové v milovaní. Naštartuj celú svoju kreativitu tak, že naplánuješ niečo, čo mu odstrelí rovno ponožky z nôh. A potom nechaj manžela naplánovať budúci mesiac s výzvou "Tromfneš toto?"

3. Domáce rande. Obmedzené financie nie sú dôvodom pre odmietanie randenia. Reecie a Alex majú štyri deti, najmladší má štyri mesiace, najstarší päť rokov, si plánujú rande doma. Raz za mesiac im stráži deti pár, ktorý si tiež dal záväzok, udržovať si romancu v manželstve. Ich rande trvá od 5tej do 8smej večer. Reecie vysvetľuje: Poriadne nakŕmim deti pred tým, ako ich vezmem k priateľom, aby potom večer keď pre nich prídeme, šli rovno do postele. Tiež uvarím večeru pre nás, skôr než príde Alex. Niečo jednoduché, aby mi ani varenie ani upratovanie nezabralo veľa času. Niekedy máme len špagety s omáčkou. To jedlo nie je pointa večera, ale "dezert". A keďže sú všetci chlapci preč, môžeme si svoj "zákusok" vychutnať v ktorejkoľvek miestnosti domu! Reecie vraví, že tou najťažšou časťou na randení doma, sú rušivé momenty. "Musím samú seba presvedčiť" vraví, "Teraz nemysli na domáce práce! Venuj sa svojmu milencovi!"

4. Rýchlovky z menučka. So štyrmi predškolákmi mali Coleen s manželom sex iba zriedka. "A tak som sa rozhodla, že začneme aspoň s "rýchlovkami". Kým decká pozerajú video v suteréne, vravím mužovi, "Poď sa pozrieť do kúpeľne na poschodí, niekde tam preteká voda." Keď prišiel, chytila som ho za ruku, stiahla dnu a zamkla dvere. Milovali sme sa vedľa umývadla. Hoci to nebolo veľmi pohodlné, ale bolo to osviežujúce! Od teraz, jediné čo musím povedať je, "Zlatko, tečie nám vodovod v kúpeľni na poschodí."

5. Zábavky sobotňajšieho rána. Požiadaj starých rodičov, alebo niekoho z rodiny či ochotných známych, nech vezmú deti na dve hodiny do parku sobotu doobeda, aby ste s manželom mohli mať trochu času pre seba. Dajte si spoločnú sprchu, alebo masáž. Bude to zábavné doobedie pre deti a pre vás ešte viac.

Keď daruješ svoju spálňu sexu, keď zaradíš do manželstva "rýchlovky", ak si naplánuješ domáce randevúčka a sobotné veselice, posielaš tým signál svojmu manželovi : Milovať ťa je mojou prioritou!

Dostaň ma odtiaľto

Rozšír hranice svojich vášní za steny vášho domu tým, že naplánuješ romantické úteky.

1. Únik na výročie. S malými deťmi pod nohami sa môže zdať voľný víkend absolutne nemožný. No i páry s malými deťmi a finančnými obmedzeniami, by mali aspoň raz za rok na svoje výročie pre seba urobiť výnimku. Aj keby to znamenalo značné plánovanie dopredu.

Ja (Linda) som si spomenula na jeden daždivý večer, keď boli naše deti ešte malé. Jody rečnil na jednej manželskej konferencii v miestom zbore. Ja som sa mala k nemu pridať, mala som tému večer pre ženy. Plánovala som ukradnúť svojho muža po konferencii a stráviť noc na chatke pri jazere, kde by sme mohli prežiť spoločný víkend. Celý deň pred tým som všetko chystala, naháňala sa, pripravovala špeciálne jedlo, balila kufre, písala inštrukcie opatrovateľke. Ale všetko šlo zle. Nemala som dobrý pocit. Príprava trvala dlhšie, než som plánovala. Deti plakali a nechceli, aby som šla preč. Ako som jazdila mestom v daždi, plakala som a myslela som si "To nestojí za tú námahu. Na čo to vlastne robím?"

Ako som dorazila na konferenciu, rečnila som tri hodiny a bola som ešte viac vyčerpaná. Želala som si, aby som tie kufre nemala v aute. Jediné čo som chcela, bolo ísť domov a riadne sa vyspať. "Prečo tu máme kufre?" spýtal sa Jody. "Zlatko, idem ťa uniesť na chatku pri jazere. Je to moje prekvapenie na naše výročie." Z jeho výrazu na tvári sa odrazu celé moje vyčerpanie vyparilo! V momente som zabudla na všetky svoje slzy. Tie dva dni sme sa mohli tešiť jeden z druhého BEZ zodpovedností. Bol to ako blesk z neba pre náš sexuálny vzťah. Zábava a blízkosť, ktorú sme spolu zažívali, ostala s nami ešte dlhé týždne po tom, keď už sme boli doma.

2. Domáca výmena. Ak si myslíš, My sa nikdy samy nedostaneme z domu. Jednoducho je to nemožné. Porozprávame ti teda o Kathleen. Za menej než dva roky mala trojčatá a potom ešte jedno dieťa, a plus k tomu ešte jedno päť ročné. (Necítiš vyčerpanosť, už len keď to čítaš?) Trojčatá sa narodili skôr, takže keď prišli z nemocnice, potrebovali kyslík a monitory srdca. Napriek tomu, niekoľko mesiacov potom, Kathleen a Gery šli na noc preč, osláviť svoje výročie. Ako si to zariadili? Kamarátka Nancy prišla na víkend, aby varovala deti, kým vyčerpaní rodičia šli do Nancynho domu, varovať jej psov. Samozrejme okrem toho, že Nancy bola, ako vidíme, fantastická priateľka, tak bola i zdravotná sestra. Kathleen hovorí, "Potreby bábätiek sú veľmi dôležité, rovnako ako je dôležité i naše manželstvo." Ak ona dokázala spraviť únik svojou prioritou, dokážeš to aj ty.

3. Prestávka pre dospelých. Nie len deti, ale aj dospelí potrebujú niekedy prestávku. Zavolaj niekoho k deťom, alebo spravte výmenu s ďalším párom. Na svoju prvú večeru choďte niekde inde, než do McDonaldu. Vyzeraj čo najlepšie, a daj si manželov najobľúbenejší parfém. Obleč si niečo sofistikované, nemusí to byť prvoplánovo sexi, ale už o niečo vyššie podpätky, o niečo priliehavejší top, a malá kabelka, namiesto obrovskej bejby tašky, môže z teba urobiť novú ženu. Naplánujte si večer na peknom mieste, ktoré sá vám obom páči, nezabúdajte na stály očný kontakt a dialóg o inom, než o deťoch.

Pre ďalší krát, by ste mohli zvážiť napríklad rande v moteli.(Špecifikované v 19stej kapitole.

Buď flexibilná, ako plastelína

Deti sa menia. To čo funguje dnes, nemusí fungovať o pár mesiacov. Ale potrebujete si ukradnúť svoj čas pre seba, kedykoľvek a kdekoľvek je to možné. Keď máte deti stále pod nohami, tak musíš byť pani "Flexibilná" s prvým menom "Humoristka". Keď batoľa začne vrieskať ako o dušu v momente, keď si na vrchole svojho orgazmu, nezostáva vám nič iné, len sa smiať. Keď syn v noci minie záchod, a namiesto toho sa vyciká do tvojej topánky, nezostáva ti nič iné, len sa smiať.

Hovorili sme o potrebe učiniť sex prioritou. Navrhli sme nápady na doma i mimo domu. Odporúčame flexibilitu a smiech. Ale bolo by nedbanlivé zabudnúť na to najdôležitejšie pri vylepšovaní romantiky. A to je modlitba.

Praktické modlitby

Možno si vravíš. Ale ako si mám nájsť čas na modlitbu, ak nemám čas ísť ani na záchod? Drahá unavená priateľka, skôr než sa vzdáš, premýšľaj o týchto myšlienkach:

1. Modlitby vďaky. Učili nás, "Za všetko ďakujte v meně Pána Ježiša Krista." (Ef.5:20) "Všetko" zahŕňa aj trápenie sa nad držaním vášho sexuálneho života pri živote počas "mamičkovských rokov". Už si ďakovala Bohu za to, že si tam, kde si? Po kolená medzi plienkami, hračkami a hektickými aktivitami? Ďakovala si mu za to, že je možné porásť vo svojom sexuálnom vzťahu so svojim manželom, aj počas plienkového obdobia?

2. Modlitby v mysli. Biblia hovorí, že sa máme modliť neprestajne (1.Tes.5:17). Znamená to všetko nechať a iba sa neustále modliť? Nie, znamená to naučiť sa modliť sa vo svojej mysli aj počas tvojich aktivít. Keď prebaluješ malého, v mysli môžeš ďakovať Bohu, že vďaka sexu vám daroval takéhoto krásneho drobca. Keď sa hráš s dcérou zábavné hry, v mysli sa môžeš modliť, "Pane prosím, nech som taká hravá aj v posteli." Keď odhadzuješ topánky, do ktorých sa vyčúral tvoj syn, modli sa "Pane Ježišu pomôž mi vyhodiť aj všetky moje nesprávne postoje a správanie".

Tieto vnútorné modlitby, sú také rýchle momenty vydychovania prosieb o pomoc a vdychovania Jeho svätej pomoci. Lorrain v knihe Plienky, cumle a iné sväté veci, hovorí o tom, ako začala zakomponovávať vnútorné modlitby do svojho každodenného života. A stala sa jedna zvláštna vec. "Začala som spievať! Uprostred každodenných povinností, mi Boh dovolil uzrieť Jeho slávu. Dokonca aj keď som utierala dlážku, zmývala machule zo steny, radovala som sa. Bola som v prítomnosti živého Boha."

3. Modlitby Slova. Napíš si verš, ako napr. Príslovia 5:18-19 alebo Pieseň Šalamúnova 5:16 na kartičku a nalep si ju viditeľné miesto: na chladničku, do kúpeľne, na volant auta... A potom sa modli tie verše späť k Bohu, "Pane vravíš, že mám hodovať v sexuálnej láske a piť veľkými dúškami z fyzickej radosti. Prosím nauč ma, ako to robiť aj uprostred vyčerpanosti." (Je to modlitebná parafráza Pies.Šal.5:1b)

4. Modlitby záväzku. Boh nás varuje, aby sme neboli ustarostení z tohoto životného štádia, ale naopak vzali svoje starosti a dvíhali ich k Nemu v modlitbe a v ďakovaní. Sľubuje nám, že keď to budeme robiť, Jeho pokoj bude ako armáda anjelskej stráže pri našom srdci a mysli.(Filip.4:6-7) Budeš sa modliť?

Pane Ježišu, zdá sa mi nemožné stať sa kreatívnou milenkou pre svojho manžela. Priznáva sa, že som bola viac uhundraná, ako vďačná. Prosím odpusť mi. A teraz dvíham svoj vzťah s mojim manželom k Tebe. Dávam Ti všetky svoje starosti ohľadom toho, ako a kedy sa zlepšíme v sexualite. Nechávam to na Teba. Naplň ma svojim pokojom a prosím prakticky mi ukazuj, ako sa mám stať tvorivou milenkou.

Keď sa takto modlíš, posielaš Bohu posolstvo, že sa túžiš stať zbožnou a zmyselnou ženou aj v období, keď máš okolo sukni samé malé deti.

Preložila Michaela Krajčovičová misaminokrajcovic@yahoo.com   Intimite Issues by Linda Dillow a Lorraine Pintus.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky