6. Kam si mám ísť kúpiť nové telo?

12.08.2020

Spýtali sme sa 25tich priateliek: "Si spokojná so svojim telom?" .... a všetky povedali "nie".

Len málo ženám sa páči ich vlastné telo. Niektoré sa sťažujú, že sú príliš vysoké, iné sú príliš malé, niektoré príliš chudé a iné zase zo všetkého priberajú. Ďalšie neznášajú svoj nos, vlasy majú príliš vlnité alebo príliš rovné a mnohé by chceli mať oveľa väčšie prsia. Lebo vraj to je "sexi".

Pozrieme do zrkadla a zháčime sa. Potom pozrieme na niekoho iného a pomyslíme si, Ach ak by som len mohla mať to telo. Bola by som spokojná. Myslíš, že tak to je? Herečka Julia Roberts má ohromné telo, no vo filme "Pretty woman" za ňu zaskakovala náhradníčka, pretože vraj jej telo nebolo dostatočné pre niektoré scény. Meg Ryan je prekrásna s rozkošným úsmevom, no sama o sebe tvrdí: "Sama sebe pripadám dosť divne. Ak by som mohla zmeniť svoj výzor, chcela by som som dlhšie nohy, menšie šľapy a menší nos..."

Prečo sme tak kritické ohľadom svojich tiel? Jedným z dôvodov je, že sme neustále bombardované médiami, bez prestania produkujúcimi nespokojnosť. Štíhle modelky ponúkajúce pochúťky bez tuku, či náčinie na cvičenie, bez ktorého naše telo nikdy nebude vyzerať dobre. Takéto a rôzne iné taktiky už dobre poznáme. Dňom i nocou nám to premietajú na obrazovkách či v časopisoch.

Ďalší dôvod nespokojnosti vyplýva z toho, že spoločnosti sa neustále ponúkajú iné štandardy krásy. Počas Renesancie boli ideálom obliny. V 60tych rokoch bola Marilyn Monroe prototypom : priemerná výška, blond vlasy, bacuľatosť a krivky. O 10 rokov bola už Marilyn aut. In začali byť vysoké, vychudnuté Twiggy dievčatá. A čo robiť so sebou pri takom extrémnom prehadzovaní štandardov?

Tretím dôvodom je, že súčasné požiadavky na krásu sú jednoducho nedosiahnuteľné. Počujeme samé: Nesmieš zostárnuť. Musíš byť štíhla. Tvoje telo musí byť dokonale symetrické a prsia pevné.

Ale skutočnosťou je, že starneme. Jeden článok nás iste "poteší", ktorý hovorí, že "Okolo tridsiadky naša svalová hmota postupne začína ubúdať a začína ho nahradzovať pomaly sa spaľujúci tuk."

A so štíhlosťou to tiež nie je jednoduché, pretože kíl tiež u len pribúda. Vraj telo po 40tke priemerne každým rokom automaticky priberie jedno kilo.

A štandard symetrickej postavy a pevných pŕs? Nuž nie každá máme veľké prsia, a aj tie časom klesnú. Rimanom 8:20 hovorí, že všetko podlieha starnutiu. Stvorenie v podstate akoby klesá, a to sa týka i nás - našich svalov, pokožky, a znovu i našich pŕs.

Keď budeme naďalej počúvať posolstvo sveta, nikdy nebudeme spokojné so svojim telom. Zmierme sa s tým. Na zemi sú tri miliardy žien, ktoré nezapadajú do štandardu supermodeliek. Zapadá doň iba sedem z nich. Preto namiesto počúvania sveta, započúvajme sa do toho, čo hovorí Boh. Jeho posolstvom je: "Raduj sa z toho tela, ktoré som ti dal. Použi ho na moju slávu a na potešenie manželovi."

Obraz v Božom zrkadle

Chválim Ťa, že si ma tak zázračne a prekrásne stvoril; všetky tvoje diela sú hodny obdivu a ja to veľmi dobre viem. Žalm 139:14

Ja (Lorraine) by som veľmi chcela vidieť samú seba skrze Božie oči, no zápasím s obrazom sveta. Pred niekoľkými rokmi som bola zo seba znechutená. Pribrala som a všetko oblečenie som mala, mi bolo nechutne obtiahnuté. Nezniesla som, aby sa Peter dotýkal mojej novej celulitídy a vyhýbala som sa intimite s ním. Jeden večer som sa mu musela proste priznať: "Necítim sa sexi. Cítim sa iba tučná." Koleso okolo môjho brucha Petra až tak neobťažovalo, ale videl, že ma to úplne pohltilo. Povedal, "Zlatko, o svojom tele premýšľaš úplne zle. Ale mám nápad. Napíšem Žalm 139:14 na papier a chcem aby si si ho nalepila na zrkadlo v kúpeľni. Potom sa postav pred neho nahá a pól hodinu tam stoj. Prezri si celé svoje telo od hlavy až po päty a ďakuj Bohu za to, ako zázračne ťa stvoril."

Myšlienka na to, že sa musím pozerať na svoje nahé telo, nebola zrovna zábavná, no výzvam som sa nikdy nevyhýbala, a tak som sa zamkla v kúpeľni a vyzliekla si šaty.

Okamžite mi pohľad padol na masu okolo môjho pásu, ale sľúbila som Petrovi, že začnem od hlavy a postupne pôjdem smerom dole. Dotkla som svojich vlasov. To sa mi na sebe páčilo najviac. Pane ďakujem Ti, že si mi požehnal také husté vlasy. Som tak zázračne a prekrásne stvorená, modlila som sa. Prezerala som si tvár. Pravdou je, že na nej bolo viacej vrások, než minulý rok, ale tie malé okolo očí mám, lebo sa vždy toľko nasmejeme. Aj moje modré oči sa mi vždy páčili. Obdivovala som, aký úžasný zrak som dostala v týchto dvoch modrých okrúhliakoch. Zavrela som oči a modlila som sa modlitbu pokánia, Odpusť mi Pane. Odpusť mi, že svoj zrak beriem ako samozrejmosť. Keď som ich otvorila, zrazu som videla svoje telo novými očami. Aký je Boh kreatívny. Ako nádherne vložil vejárové mihalnice okolo viečok. A ako zvláštne vložil náš nos tak, aby oddeľoval naše oči a prinášal nám radosť s najrozmanitejších vôní. Študovala som svoje uši, zuby, ústa, jazyk. Ó Pane, som tak zázračne a prekrásne stvorená.

Stála som v kúpeľni dosť dlho, ďakujúc Bohu za to unikátne dielo, predivnú mozaiku celého môjho tela. Obdivovala som svoje ruky, svoje prsty, aké je to fantastické, že mám 5 prstov, aby som mohla dokonale držať veci v ruke. Chytila som svoje prsia a ďakovala Bohu, že som vďaka nim mohla kojiť všetky naše deti a tým im mohla dať zdravý základ. Pozrela som na svoje nie príliš ploché brucho, na jazvu po cisárskom reze, vravela som si, tieto zmeny na mojom tele boli hodné toho úžasného požehnania, ktoré nám Boh dal v našich dvoch deťoch. Prešla som celým svojim telom a potom som pokľakla v chvále, "Pane odpusť mi, že som sa stále zameriavala na tie nesprávne veci. Bola som posadnutá nepodstatným a pri tom Ty si to všetko tak dokonale navrhol, mne osobne na mieru. Tak veľmi Ti za to ďakujem. Všetky tvoje diela sú hodny a ja som prekrásne a zázračne utvorená."

Boh chce, aby sme Ho chválili za dar svojho tela, a aby sme prijali to, kým nás stvoril. Jeho posolstvom, ktoré nám posiela je: "Raduj sa v tele, ktoré som ti daroval. Použi ho Mne na slávu a svojmu mužovi na potešenie."

Krása zmyselnej ženy

Je veľmi ťažké použiť svoje telo mužovi na potešenie, ak sa my samy necítime atraktívne či sexy. Pozrime sa na tieto dve slová a čo majú spoločné so zmyselnou milenkou.

Čo znamená byť atraktívna? Slovník to popisuje, ako "schopnosť priťahovať, mať silu šarmu a pôvabu, pozývať, lákať, vábiť". Ale je zložité sa takto cítiť, ak sme posadnuté novým tukovým vakom, alebo prsiami veľkosti A. Niekedy si robíme srandu: "Som taká plochá, že na mne kľudne môže pristáť každý vrtuľník." Alebo, "Mám nohy ako krivé konáre." Takéto komentáre môžu sabotovať naše zmýšľanie o našom tele a spôsobiť to, že sa cítime neatraktívne práve, keď sme nahé v posteli. Dr.John Gray, autor knihy Mars a Venuša v spálni hovorí, "Ak je muž zamilovaný a naštartovaný svojou manželkou, je totálne vzrušený ženskou nádherou jej tela, bez ohľadu na to, kam by bola zaradená, na škále krásy z pohľadu médií. Keď je muž zamilovaný do svojej manželky, zažíva to, že pre neho je absolutne dokonalá."

Tvoje telo a celá jak si, pritiahlo tvojho muža k tebe. Získala si si ho, očarila svojim úsmevom, očami, telom, inteligenciou, osobnosťou, celou svojou bytosťou. Zo všetkých žien na svete si vybral teba. A nepáčilo sa mu iba tvoje telo, ale všetko. Takže ak urobíš to najlepšie čo vieš, s tým čo máš, tvoje telo naštartuje tvojho muža.

Pozrime na druhé slovo sexi. Podľa Andrewho Greelyho, autora Sexuálna intimita, sexi znamená uvedomovať si svoje telo ako nástroj na maznanie a potešenie, na komunikáciu tohto uvedomenia si manželovi a darovania svojho tela pre pre pôžitok, bavenie sa, potešenie.

Povieme ti tajomstvo. Je lepšie byť zmyselnou, ako mať dokonalé telo. Hoci naše telá majú ďaleko od dokonalosti, a pokračujú v startnutí, no my sa môžeme naučiť byť expertkami, ako ich používať tak, aby sme opili manžela pôžitkom. Pouč sa od Karolyn, múdrej manželky, ktorej tiahne na 60tku.

Mám svoj vek, telo mi starne. Mám strije po troch deťoch, celulitídu a kŕčové žili. Prsia mám ovisnuté, vráskavé, no napriek tomu, že moje telo upadá, moje techniky milenky rastú. Ja si skutočne myslím, že môj milovaný muž si aj po 40tich rokoch myslí, že ma vidí stále ako mladú. Prečo? Pretože z môjho tela prijíma toľko pôžitku.

Karolyn vedela, že nie nič tak sexi, ako keď sa žena poddá svojej zmyselnosti, keď je pre ženu sex pôžitkom, a keď dáva mužovi najavo, že toto potešenie miluje dávať i prijímať. Porozmýšľaj o nasledujúcom výroku:

"Nič nepresahuje tradičnú definíciu krásy, ktorou je tvár a telo vášnivo vzrušenej ženy."

Boh nám dáva dobré posolstvo: "Raduj sa v tele, ktoré som ti daroval. Použi ho Mne na slávu a svojmu mužovi na potešenie."

Starostlivosť o telo, ktoré mi Boh dal

Nové telo sa nedá kúpiť na e-shope. Kým nedostaneme to nebeské, máme iba toto jedno, v ktorom sme. A keď tak o tom premýšľame, to telo v ktorom sme, je unikát. Nie len, že je schopné úžasného zmyslového pôžitku, a taktiež je to miesto, kde prebýva živý Boh.

A neviete, že vaše telo je chrámom Ducha Svätého, ktorý je vo vás, ktorého ste prijali od Boha? A že už nepatríte sebe? Draho ste boli kúpení. Oslavujte teda Boha svojim telom! 1 Kor 6 19-20

Už ste niekedy rozjímali nad týmto veršom? Predstav si. Boh si zvolil tvoje telo, aby bolo domovom pre Jeho Ducha Svätého. Slovo chrám je v slovníku definované, ako "posvätné miesto ... miesto zasvätené službe či uctievaniu Boha". Tieto myšlienky nás inšpirujú k tomu, aby sme svoje telá udržiavali tak vo forme a upravené, ako je to len možné.

Obe sme mali v určitom období života problém s tým, že sa vzdáme našeho záväzku zdravo sa stravovať a cvičiť. Gravitácia víťazí, tak načo bojovať? Dva dôvody: Po prvé, my chceme osláviť Boha v našom tele, preto musí byť fit, vo forme, keď v ňom prebýva Boh. A po druhé preto, lebo chceme byť kreatívnymi, hravými a zmyselnými milenkami pre svojich manželov.

Sme rozhodnuté bojovať tento boj. Káznime svoje srdcia (Prísl.23:12). Udierame svoje telá, aby sme neboli otrokmi svojho apetítu (1.Kor.9:27). Chránime sa, aby sme sa nestali tým, čo Písmo nazýva lenivcom.

Lenivec je 13 krát spomenutý v Prísloviach a po každé, ako varovanie "Nebuď lenivec, bez disciplíny" (Prísl.6:6-11, 24:30-34, 26:13-16). Lenivá žena je popisovaná, že sa otáča na posteli, ako sa dvere otáčajú v pántoch (Prísl.26:14). Toto podobenstvo poukazuje na jej nepohyblivosť. Neni žena činu. Iba sa dokola obracia v posteli, bez náznaku, že by niekedy chcela vstať.

Otáľanie je profesionálny zlodej, ktorého špecializáciou je kradnúť. Nekradne šperky, ale motiváciu. Kradne naše možnosti radosti a slobody v manželstvách. Poznáš ho? My áno.

Každej z nás je veľmi ťažké si priznať, že máme nedostatok disciplíny, no čeliť tomu musíme. Ak máme nadváhu a nehýbeme sa, to ovplyvňuje naše zdravie, úroveň energie, to ako sa cítime, a našu sexualitu. Musíme sa naučiť významu slova TERAZ! Pretože lenivá žena nielenže sa stále vyhovára, ale namiesto toho, aby niečo začala robiť, nikdy ani nič nedokončí. Aj my obe sme perfektné v nadchnutí sa pre niečo. No po pár týždňoch zajačej stravy naša motivácia vymizne. (v mrkve proste niet pôžitku :(

Obe bývame od seba zopár kilometrov. Minulý rok sme sa rozhodli, že budeme dávať jedna na druhú pozor, keď sme sa zapojili do programu "cvič-a-jedz-zdravo". Po mesiacoch námahy sme každá šli dole o jednu veľkosť. Bol to fantastický pocit, musieť si dať zužovať obľúbenú sukňu. Ale aké to bolo skľučujúce, po ďalších desiatich mesiacoch, si dať tú istú sukňu naspäť vypustiť? No nevzdávame sa a neustále si pripomíname dôvody, prečo sa musíme chrániť.

Pouč sa z toho, čo vidíš

Múdra žena si všimne lenivú osobu a uvažuje:

Prešla som okolo poľa lenivej ženy a popri vinohrade človeka, čo stratil rozum.
Bol celkom zarastený bodľačím, jeho povrch pokrývala pŕhľava a jeho kamenný múr bol rozváľaný. Keď som na to hľadela, vzala som si to k srdcu a poučila som sa. Prísl. 24:30-32

Ak by sme tento verš aplikovali na tému "naše telo", verš by sme parafrázovali takto:

Rozumná žena šla na návštevu kamarátke, ktorú nevidela 4 roky a bola šokovaná zmenami, ktoré si všimla. Raz to bola jedna atraktívna, energická žena, no dnes s úplne zanedbanou "vinicou". Prerastenou a neupravenou. Múdra žena si všimla jej depresívny pohľad a nedostatok energie, a poučila sa z toho.

Poučíme sa z toho, čo vidíme na sebe i na iných? Sme v procese učenia - a to je proces. Keď sme diskutovali so ženami o seba disciplíne, a ako sme bojovali i s vlastnou lenivosťou, našli sme pomoc v tejto rade.

Získaj Božiu perspektívu. Božie slovo je zrkadlo. Keď do neho hľadíme, vidíme odraz. Keď sa pozeráme skrze perspektívu sveta, je to ako sledovať karneval, raz človek vidí hlavu slona, inokedy mimozemšťana. Nikdy nevidíme tú večne mladú, štíhlu stelesnenú dokonalosť. Preto musíme hľadieť do zrkadla Slova Božieho, sledovať Božie štandardy, vidieť ich zreteľne a jasne. Sme zázračne a prekrásne stvorené.
Neubíjaj samú seba.
Cieľom nie je konkrétna veľkosť či tvar. Cieľom je urobiť to naj, s tým čo máš, z čoho bude mať tvoj "chrám" naviac úžitku. Poznáme ženy s peknými postavami, ktoré ale holdujú nezdravej strave a necvičili od strednej školy. Zas iné ženy usilovne cvičia každý deň, jedia šaláty, no napriek tomu váha nechce ísť dole. Ale ak si verná v starostlivosti o svoje telo, tak buď voči sebe milosrdná.
Sprav čo najviac z toho, čo ti Boh dal.
Keďže sme stvorené na Boží obraz, neexistuje také niečo ako škaredá žena. Iba žena, ktorá sa nechce o seba starať. Spýtaj sa kaderníčky, aký účes by ti najlepšie svedčal. Nechaj sa nalíčiť niekomu, kto o tom niečo vie a dovoľ si vyzerať krásne. Poraď sa, aký štýl oblečenia najlepšie padne na tvoj druh postavy. Je toľko vecí, ktoré môžeme urobiť aj hneď teraz, aby sme vyzerali i cítili sa lepšie.
Získaj pomoc od iných.
Ciele je oveľa jednoduchšie dosahovať v skupine. Úspech sa znásobuje, keď to robíš ešte s niekym. Keď som (ja Linda) žila v Honk Kongu, dali sme sa dokopy s jednou priateľkou a spravili sme si taký "diétový klub", s určitým systémom odmien. Zúčtovateľnosť môže pomôcť prekonať ťažké obdobia, a do procesu zmeny prinesie zábavu.

Buď realistická. Nie každá z nás môže dosiahnuť veľkosť 36 či 38. Veď niekoho by mohlo aj zabiť, ak by si chcel udržať veľkosť 36. Realistickejším cieľom pre mňa je napríklad spevniť to čo mám a pri tom schudnúť povedzme 3-5 kíl. Čo je realistickým cieľom pre teba?

Nájdi rovnováhu

Boh nás učí disciplíne a tiež nám vraví, aby sme prijali telo, ktoré nám dal. Tým kľúčový slovom je rovnováha. Niektoré ženy stoja iba na strane milosti a vravia "Boh ma miluje takú aká som." Iné zase len na strane zákona, až do tej miery, že sa stane hriechom. Je to neustály boj, udržať v rovnováhe tieto dve strany. Ale inej cesty niet, ak chceme počúvať Boha a Jeho posolstvo: "Raduj sa v tele, ktoré som ti daroval. Použi ho Mne na slávu a svojmu mužovi na potešenie."

Ak začneš vidieť rovnováhu medzi prijatím samej seba a zodpovednosťou za svoje telo, staneš sa zmyselnou a nadšenou milenkou, akou Boh túži, aby si bola. Slobodná sústrediť sa na dávanie a prijímanie potešenia, viac než na svoje telo.

Podľa prieskumu Psychológia dnes, najrýchlejším a najlepším spôsobom, ako sa lepšie cítiť ohľadom svojho tela, je mať v manželstve kvalitný sexuálny vzťah. Je to kruh, keď sa cítiš dobre vo svojom tele, vieš byť aj nadšenou milenkou. A keď máš skvelý sexuálny vzťah so svojim mužom, cítiš sa lepšie vo svojom tele.

Neexistuje miesto, kde sa dá ísť kúpiť nové telo. Každá manželka môže byť atraktívna a sexi. Je prirodzená krása, ktorá vyžaruje zo ženy, ktorá spravila, čo vedela, a použila svoje telo, aby potešila svojho manžela.

Požiadaš Boha, aby preskúmal svoje srdce?

Pane, čo mi vravíš? Mám prijať telo, ktoré si mi dal, rozvíjať nádheru zmyselnej manželky a byť zodpovednou voči svojmu "chrámu"? Prosím ukáž mi Pane, čo chceš Ty. Tak sa veľmi túžim tešiť zo svojho tela, ktoré si mi daroval, aby som ho mohla použiť na Tvoju slávu a na potešenie manželovi.

Fakty o sexe, ktoré ťa možno prekvapia:

Sex je dobrým cvičením. Po každé spáliš okolo 100 - 150 kalórií. Je to približne toľko, koľko spáliš počas 20tich minut rýchlej chôdze.

Sex je dobrý liek. Štúdie dokazujú, že prah bolesti u žien sa zvyšuje počas sexuálnej aktivity. To znamená, že pomáha pri chronických chorobách ako je reuma, bolesti krížov a pri PMS.

Sex zlepšuje farbu kože. Zvýšením krvného obehu, pomáha pokožke regenerovať a stáva sa flexibilejšou.

Sex stimuluje uvoľnenie endorfínu, ktorý nám umožňuje kvalitný hlboký spánok.

Sex je fantastické kardio. Tep sa zvýši až na 130 tepov za minútu.

Preložila Michaela Krajčovičová misaminokrajcovic@yahoo.com   Intimite Issues by Linda Dillow a Lorraine Pintus.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky